Technologie pozwoliły wielu firmom przetrwać
Cyfryzacja – do której szczególnie mały biznes podchodził wcześniej z rezerwą, choćby ze względu na koszty – dla wielu firm okazała się w pandemii kluczowym sojusznikiem. Skorzystali na tym także konsumenci.
Diagnoza stanu cyfryzacji polskich firm, najważniejsze procesy podczas lockdownu, ograniczenia w rozwoju cyfryzacji polskiego biznesu (np. kosztowe), a także nowe formaty rozwiązań cyfrowych proponowane przez sektor IT – od technologii po finansowanie – i rola rozwiązań chmurowych w funkcjonowaniu polskich firm oraz e-państwo i e-administracja jako czynnik rozwoju cyfryzacji w biznesie, to niektóre z zagadnień, o jakich dyskutowali uczestnicy debaty „Cyfryzacja biznesu w Polsce. Czy będzie rzeczywistym i trwałym skutkiem ograniczeń dla gospodarki podczas pandemii?" w ramach projektu „Rzeczpospolitej" „Rok w pandemii oczami przedsiębiorców".
Szansa na poprawę konkurencyjności
Obraz rynku, jeśli chodzi o cyfryzację polskich firm w minionych miesiącach, nakreślił Robert Tomanek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.
– Widzę w cyfryzacji biznesu ogromną szansę na wzrost konkurencyjności. Uważam, że te doświadczenia, których doznaliśmy przez ostatni rok, są szansą. Natomiast dostrzegam też wiele ograniczeń, które prawdopodobnie będą powodowały, że przynajmniej niektóre sektory będą wykonywać kroki do tyłu. Jednak generalnie ci, którzy nie pójdą w kierunku cyfryzacji, stracą pozycję konkurencyjną, a nawet mogą przestać się liczyć na rynku – mówił.
Reprezentująca branżę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta