Wydatki firm na sport znów będą rosły
Mimo zamknięcia stadionów i odwołania w czasie pandemii wielu imprez wartość polskiego rynku sponsoringu sportowego zmalała w 2020 r. o niespełna 1 proc. i wyniosła 1 mld 25 mln zł – wynika z szacunków firmy Sponsoring Insight. Można wręcz powiedzieć, że wobec braku dochodów z biletów sponsoring ratował finansowo polski sport w pandemicznym roku. Szczególnie dużo na tę dziedzinę łoży branża paliwowa. Zmalał natomiast udział energetyki, jeszcze niedawno lidera we wspieraniu sportu. Obecny rok może być rekordowy za sprawą piłkarskiego Euro i igrzysk w Tokio (jeśli te drugie nie zostaną odwołane). – Można oczekiwać, że rynek sponsorski powróci do trendu wzrostowego. Już pierwszy kwartał przyniósł nowe istotne kontrakty, a czołowi sportowcy coraz częściej pojawiają się w wysokozasięgowych kampaniach reklamowych – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający w Sponsoring Insight.