E-commerce niezbędny dla biznesu
materiał powstał we współpracy z PayU Zainteresowanie firm sprzedażą przez internet mocno wzrosło w czasie pandemii, bo w ten sposób przedsiębiorcy ratowali swój biznes – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.
W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy online. Jaka była skala przejścia do internetu w tym czasie?
Bardzo duży skok zauważyliśmy w marcu i kwietniu. Zainteresowanie firm sprzedażą przez internet mocno wzrosło, bo w ten sposób przedsiębiorcy ratowali swój biznes. Z raportu e-Izby wynika, że był to wzrost o 50 proc.
Rynek e-commerce jest szacowany na koniec 2020 r. między 83 a 100 mld zł. To spektakularny wzrost. Zwiększyła się także liczba kupujących w internecie. W ubiegłym roku było to 72 proc. internautów (po wzroście o 11 pkt proc.). Teraz mówi się o 84 proc. Czyli pozytywny trend cały czas się utrzymuje.
Zmiana nawyków wynikała z potrzeby chwili czy zwyczaje zmieniły się na stałe?
Wierzymy, że nie był to jednorazowy skok, tylko trwała zmiana. Jednak dynamika troszkę wyhamuje. 74 proc. kupujących w trakcie lockdownu deklaruje, że nie zmniejszy swoich wydatków w internecie nawet po ustaniu wszystkich restrykcji. 10 proc. zamierza te wydatki zwiększyć. Aby zatrzymać konsumenta w sferze online, kluczowe będzie jednak zadbanie o całościowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta