Na zmiany klimatyczne nie ma szczepionki
Budując bardziej zrównoważony system produkcji żywności, staramy się ułatwiać konsumentom wybór produktów, które sami uznają za odpowiednie, a jednocześnie takich, które mają pozytywny wpływ na planetę – mówi Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska. materiał powstał we współpracy z Pepsico
W jaki sposób producent napojów może zmieniać swoją działalność, aby stawać się bardziej zrównoważoną organizacją?
Celem naszego przedsiębiorstwa jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej, niż postulują zapisy porozumienia paryskiego. Zobowiązaliśmy się też do przyspieszenia wysiłków zmierzających do realizacji celu redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w całym łańcuchu wartości o ponad 40 proc. w ujęciu bezwzględnym do roku 2030. Kluczowe obszary naszych działań obejmują rozwój zrównoważonego rolnictwa, stosowanie odnawialnej energii elektrycznej i wdrożenie rozwiązań transportowych opartych na pojazdach nisko- lub bezemisyjnych, ograniczenie wykorzystania ilości surowca pierwotnego i zwiększenie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w produkcji opakowań, a także projektowanie produktów tylko w taki sposób, aby możliwe było zminimalizowanie ich wpływu na środowisko. Wszystkie te działania na bieżąco realizujemy, a gdy tylko technologia pozwoli na kolejne usprawnienia, z pewnością z nich skorzystamy.
To efekt mody czy rzeczywistej potrzeby zmian w firmie?
Na zmiany klimatyczne nie ma szczepionki, a nasza planeta przechodzi kryzys. Musimy działać tu i teraz, ponieważ poważne efekty dokonujących się zmian klimatycznych są coraz dotkliwsze....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta