Sklepy walczą o klientów, brak wakacji pomaga
Zwłaszcza punkty w centrach handlowych promocjami i wyprzedażami chcą odrabiać straty z lockdownów. Z sukcesem – frekwencja jest już niemal na poziomie tej z 2020 r. Rezygnacja z wakacji za granicą też pomoże firmom.
Z najnowszej edycji badania ShopperTrak Index Polska wynika, że po pierwszym półroczu frekwencja w monitorowanych centrach handlowych jest już tylko 1,2 proc. niższa niż przed rokiem. Mimo że w 2021 r. dni z lockdownem było sporo więcej niż rok wcześniej.
Zakupów coraz więcej
Klienci stęsknieni za możliwością robienia zakupów stacjonarnie ruszyli tłumnie do otwieranych sklepów, przyciągał też wysyp promocji i przyspieszonych posezonowych wyprzedaży. Dodatkowo sklepom sprzyja fakt, że wielu Polaków, wciąż pełnych obaw przed rozwojem kolejnej fali zakażeń, ogranicza wyjazdy zagraniczne.
Z raportu TNS Kantar wynika, że 14 proc. badanych nie ma żadnych planów wakacyjnych, co spowodowane jest przede wszystkim gorszą sytuacją finansową, ale także obawami o zdrowie. Z kolei według badania IPSOS, na zlecenie Europ Assistance, wakacje w tym roku planujemy chętniej niż rok temu. W większości będą one spędzone w kraju.
– To dobry sygnał dla centrów handlowych. Już w maju zanotowały one, według PRCH, najwyższe obroty od początku roku. Obroty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta