Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hakerzy często podszywają się pod popularne marki

04 sierpnia 2021 | Raporty RZ | Michał Duszczyk
<Hakerzy  szczególnie upodobali sobie firmy  z branży technologicznej, sektora logistycznego oraz  e-commerce
źródło: Shutterstock

BRAND PHISHING | Aż 45 proc. prób wyłudzenia danych z użyciem nazwy znanej firmy dotyczyło Microsoftu

 

Cyberprzestępcy coraz częściej wykorzystują znane firmy do kradzieży poufnych danych. Najczęściej w ramach tzw. brand phishingu do ataków wykorzystywane są rozpoznawalne globalne marki takie jak Microsoft czy DHL. Polskie marki są znacznie mniej popularnym celem, ale krajowi hakerzy również nie próżnują – alarmuje Check Point Research.

Korzystają z boomu

na e-zakupy

Koncern Billa Gatesa stał się wśród hakerów ulubioną marką. Na świecie aż 45 proc. wszystkich prób wyłudzenia danych (phishingu) z użyciem znanej marki było powiązanych właśnie z brandem Microsoft. Przestępcy chętnie ukrywają się także pod sfabrykowanym logo kurierskiego giganta DHL (26 proc. wszystkich prób phishingu).

Hakerzy korzystają z rosnącej popularności zakupów online. Jak wynika z raportu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12030

Wydanie: 12030

Spis treści

Reklama

Zamów abonament