Hakerzy często podszywają się pod popularne marki
BRAND PHISHING | Aż 45 proc. prób wyłudzenia danych z użyciem nazwy znanej firmy dotyczyło Microsoftu
Cyberprzestępcy coraz częściej wykorzystują znane firmy do kradzieży poufnych danych. Najczęściej w ramach tzw. brand phishingu do ataków wykorzystywane są rozpoznawalne globalne marki takie jak Microsoft czy DHL. Polskie marki są znacznie mniej popularnym celem, ale krajowi hakerzy również nie próżnują – alarmuje Check Point Research.
Korzystają z boomu
na e-zakupy
Koncern Billa Gatesa stał się wśród hakerów ulubioną marką. Na świecie aż 45 proc. wszystkich prób wyłudzenia danych (phishingu) z użyciem znanej marki było powiązanych właśnie z brandem Microsoft. Przestępcy chętnie ukrywają się także pod sfabrykowanym logo kurierskiego giganta DHL (26 proc. wszystkich prób phishingu).
Hakerzy korzystają z rosnącej popularności zakupów online. Jak wynika z raportu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta