Bujna fantazja kierowców i pacjentów
W 2020 r. ubezpieczyciele zidentyfikowali ponad 23 tys. prób wyłudzeń. Na oszustwach tracą nie tylko towarzystwa, ale też ich uczciwi klienci.
Kierujący mazdą uderzył lewym bokiem w prawy bok jaguara, który następnie wjechał do rowu i uderzył w drzewo. Ubezpieczyciel sprawdził okoliczności szkody, zlecając firmie detektywistycznej przeprowadzenie ustaleń i zlecając zbadanie sterowników jaguara. Analiza danych wykazała, że usterki w jaguarze powstały w różnym czasie, a rzekomy poszkodowany próbował wyłudzić odszkodowanie warte 100 tys. zł.
Klient kupił polisę na życie, a niecałe trzy miesiące później rodzina zgłosiła ubezpieczycielowi jego zgon. Przed śmiercią zostało zgłoszone jedno roszczenie związane z nieszczęśliwym wypadkiem, w wyniku którego ubezpieczony przeszedł operację po złamaniu ręki. Pracownik ubezpieczyciela zwrócił uwagę na drukowane pismo w karcie zgonu i błąd stylistyczny w tekście. Zastanowiło go, w jaki sposób lekarz, tylko na podstawie zewnętrznych oględzin zwłok (bez przeprowadzenia sekcji) mógł wiedzieć o obrzęku płuc i przewlekłych zmianach chorobowych w sercu, natomiast nie zauważył i nie wpisał do karty informacji o złamanej ręce.
Wątpliwości wzbudziło i to, że rodzina nie ujawniła miejsca pochówku, pomimo że przedstawiła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta