Polacy kupują więcej wina i z wyższej półki
W tym roku w sklepach i w gastronomii wydatki na ten trunek po raz pierwszy sięgnęły 6 mld zł. To jeden z najszybciej rosnących segmentów wśród alkoholi, a coraz lepiej schodzą lepsze wina.
W tym roku sprzedaż win ilościowo ma wzrosnąć o 5,5 proc., a wartościowo o 6,8 proc., co pokazuje, że Polacy kupują coraz droższe alkohole – wynika z danych Euromonitor International specjalnie dla „Rzeczpospolitej". Wartość wydatków zarówno w sklepach, jak i punktach gastronomicznych oraz z uwzględnieniem akcyzy ma przekroczyć po raz pierwszy 6 mld zł. O ile producenci piwa czy wódki mają problemy i ich kategorie się kurczą, o tyle wino zdecydowanie umacnia się na swojej pozycji i rośnie.
Za ok. 4 mld zł z wartości tej kategorii odpowiadają sklepy, w których najczęściej kupowane są wina w przedziale cenowym 20–30 zł. W gastronomii wydatki są większe, ale nadal nie stanęła na nogi po ograniczeniach pandemicznych.
Zadowolone sklepy
– Cała kategoria win rośnie dynamicznie, osiągając dwucyfrowy wzrost w zestawieniu z poprzednim rokiem. Od początku bieżącego roku wprowadziliśmy ponad 90 nowych rodzajów wina do asortymentu stałego, sezonowego oraz oferty tymczasowej – mówi Marek Szach, kupiec w sieci Biedronka, odpowiedzialny za ofertę alkoholi. Podkreśla, iż zauważalnym trendem jest duże zainteresowanie segmentem premium, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta