Żabka liderem zielonej rewolucji w handlu
Skutki zmiany klimatu są coraz bardziej odczuwalne pod każdą szerokością geograficzną. Światowa gospodarka emituje coraz więcej gazów cieplarnianych, prowadząc do nierównowagi węglowej i wzrostu globalnych temperatur.
Przeciwdziałanie zmianom klimatycznym jest wyzwaniem globalnym, które nie uznaje granic państwowych. Żabka jest tego świadoma. Dla tej największej sieci sklepów convenience w Polsce odpowiedzialność za środowisko stanowi kluczowy element podejmowanych działań strategicznych. Zielona planeta to obok zrównoważonego stylu życia, pozytywnego wpływu na otoczenie i odpowiedzialnej organizacji jeden z filarów kompleksowej strategii odpowiedzialności, którą Żabka ogłosiła wczesnym latem br. i której ambitne cele obecnie już realizuje.
Żabka jest zielona z natury, a jej działania na rzecz planety są odpowiedzią na wyzwania związane z ochroną klimatu oraz promowaniem i rozwijaniem gospodarki obiegu zamkniętego. Ambicją Żabki jako lidera na rynku handlu jest dawanie przykładu innym, dlatego firma aktywnie pracuje nad zmniejszeniem swojego negatywnego oddziaływania na środowisko, w szczególności nad minimalizacją swojego śladu środowiskowego w całym łańcuchu wartości, tak aby chronić planetę.
W kierunku neutralności klimatycznej
W zgodzie z założeniami porozumień paryskich Żabka będzie dążyć do ograniczenia globalnego wzrostu temperatury do poniżej 1,5 stopnia Celsjusza. Celem jest osiągnięcie do 2025 r. neutralności klimatycznej w ramach operacji własnych, wynikających ze spalania paliwa w centrach logistycznych, związanych z flotą i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta