Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Każde działanie w celu zachęcenia potencjalnych klientów to reklama

03 listopada 2021 | Administracja – Orzecznictwo | Aleksandra Tarka

Już sam fakt odnotowania złamania zakazu reklamowania obliguje nadzór farmaceutyczny do nałożenia kary na aptekę. I nie ma znaczenia, czy sama była organizatorem programu lojalnościowego, czy tylko w nim uczestniczyła.

 

Zasadniczo każdy może założyć firmę i prowadzić działalność. Są jednak takie jej rodzaje, które ze względu na swoją specyfikę podlegają specjalnym regułom i obostrzeniom. Dotyczy to m.in. sprzedaży leków. O tym, że apteki nie mogą się reklamować i urzędnicy mają prawo, a nawet obowiązek, karać za złamanie tego zakazu, przypomniał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 26 października 2021 r.

Program lojalnościowy

Sprawa dotyczyła spółki prowadzącej apteki, na którą w 2019 r. nadzór farmaceutyczny nałożył nakaz zaprzestania prowadzenia ich reklamy i karę za złamanie zakazu ich reklamowania. Inspektorzy wskazali, że spółka uczestniczyła w programie lojalnościowym pod nazwą „Kup taniej – 1 pkt za 5 zł". I uznali, że już samo jego funkcjonowanie – niezależnie od tego, czy informacja o nim była rozpowszechniana i w jaki sposób to następowało – stanowi reklamę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12107

Wydanie: 12107

Spis treści

Reklama

Zamów abonament