Każde działanie w celu zachęcenia potencjalnych klientów to reklama
Już sam fakt odnotowania złamania zakazu reklamowania obliguje nadzór farmaceutyczny do nałożenia kary na aptekę. I nie ma znaczenia, czy sama była organizatorem programu lojalnościowego, czy tylko w nim uczestniczyła.
Zasadniczo każdy może założyć firmę i prowadzić działalność. Są jednak takie jej rodzaje, które ze względu na swoją specyfikę podlegają specjalnym regułom i obostrzeniom. Dotyczy to m.in. sprzedaży leków. O tym, że apteki nie mogą się reklamować i urzędnicy mają prawo, a nawet obowiązek, karać za złamanie tego zakazu, przypomniał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 26 października 2021 r.
Program lojalnościowy
Sprawa dotyczyła spółki prowadzącej apteki, na którą w 2019 r. nadzór farmaceutyczny nałożył nakaz zaprzestania prowadzenia ich reklamy i karę za złamanie zakazu ich reklamowania. Inspektorzy wskazali, że spółka uczestniczyła w programie lojalnościowym pod nazwą „Kup taniej – 1 pkt za 5 zł". I uznali, że już samo jego funkcjonowanie – niezależnie od tego, czy informacja o nim była rozpowszechniana i w jaki sposób to następowało – stanowi reklamę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta