Konsumenci oczekują, że biznes postawi na zrównoważony rozwój
Ponad połowa badanych mieszkańców dużych, rozwiniętych państw deklaruje gotowość do bojkotu firm o słabych wynikach ESG. Polacy też coraz częściej oczekują od biznesu odpowiedzialności środowiskowej, społecznej i zarządczej.
Już ponad połowa konsumentów na znaczących rynkach świata twierdzi, że na ich decyzje zakupowe wpływają wyniki przedsiębiorstw w obszarze ESG, czyli związane z ich wpływem środowiskowym, społecznym oraz z ładem korporacyjnym. Tak wynika z raportu, który niedługo przed konferencją klimatyczną COP 26 opublikowała czołowa australijska firma badawcza SEC Newgate Research.
Jej badanie ESG Monitor, obejmujące 10 tysięcy osób z dziesięciu krajów (Australii, Chin, Kolumbii, Francji, Niemiec, Włoch, Japonii, Singapuru, Wielkiej Brytanii i USA), dowodzi, że niezależnie od miejsca zamieszkania konsumenci zwracają coraz większą uwagę na zrównoważenie rozwoju gospodarki i firm, w tym szczególnie na kwestie klimatyczne.
Apel o nakazy i kary
Jak wynika z ESG Monitor, rosnące obawy o skutki kryzysu klimatycznego czy zanieczyszczenia środowiska wpływają też na radykalizację postaw i oczekiwań wobec biznesu. Rośnie poziom aktywności w mediach społecznościowych i aktywizm w ramach wyborów konsumenckich. Co trzeci z badanych ostrzegał innych przed korzystaniem z usług jakiejś firmy ze względu na jej zachowanie w kwestiach ESG, a ponad jedna czwarta dyskutowała na temat zachowania firm w mediach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta