Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Liderzy rynku rozumieją konieczność ochrony klimatu

03 listopada 2021 | Ekonomia i rynek | Jeremi Jędrzejkowski
prof. dr hab.  Bolesław Rok  Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie Ak. Leona Koźmińskiego
źródło: materiały prasowe
prof. dr hab. Bolesław Rok Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie Ak. Leona Koźmińskiego
Frédéric Faroche prezes i dyrektor generalny  Grupy Veolia w Polsce
źródło: materiały prasowe
Frédéric Faroche prezes i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce
Gabriel Kermiche prezes firmy Ecowipes
źródło: materiały prasowe
Gabriel Kermiche prezes firmy Ecowipes
Ewa  Chodkiewicz kier. zespołu zrównoważonego rozwoju w Fundacji WWF
źródło: materiały prasowe
Ewa Chodkiewicz kier. zespołu zrównoważonego rozwoju w Fundacji WWF
Odpowiedzialne społecznie firmy zdają sobie sprawę z konieczności ochrony klimatu. Jednak eksperci ciągle czekają na zaangażowanie polskiego biznesu, który w większości nie widzi potrzeby zmian
źródło: materiały prasowe
Odpowiedzialne społecznie firmy zdają sobie sprawę z konieczności ochrony klimatu. Jednak eksperci ciągle czekają na zaangażowanie polskiego biznesu, który w większości nie widzi potrzeby zmian

Dla wielu firm najważniejsze jest tu i teraz. Bardziej realny jest bowiem koniec miesiąca niż jakiś wydumany koniec świata, wymagający działań na rzecz ochrony środowiska. Zwykle zmiany szybciej wdrażają podmioty z kapitałem zagranicznym.

 

Co to znaczy być odpowiedzialnym klimatycznie? W jaki sposób i dlaczego dokonuje się klimatyczna transformacja przedsiębiorstw? Jak powinno wyglądać przejście od deklaracji do realizacji zapowiedzi? Jakie przy tym znaczenie mają unijne regulacje czy wzajemne oddziaływanie firm na siebie, czyli swego rodzaju „zielony wyścig"? A wreszcie pułapki greenwashingu – czyli jedynie deklarowania zaangażowania w zieloną transformację, bo tak trzeba, bo bycie zielonym jest trendy – i pozostania na powierzchni zmian. To niektóre z tematów poruszanych podczas debaty „Zrównoważony rozwój firm. Zaangażowanie biznesu w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" w ramach cyklu Walka o klimat.

Kto dostrzega zmiany

Prof. dr hab. Bolesław Rok z Katedry Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie Akademii Leona Koźmińskiego mówił o tym, co to znaczy dla przedsiębiorstw być odpowiedzialnym klimatycznie i w jaki sposób biznes postrzega ten obszar.

– Jest różnica między tym, jak postrzega, a jak powinien postrzegać. Firmy powinny postrzegać zachodzące obecnie procesy przede wszystkim jako największe wyzwanie, które zmienia całkowicie rolę biznesu, zmienia sposób działania. Zaczynamy bowiem mówić nie tylko o tym, jak budować swoją wartość na rynku, ale w ogóle jak przetrwać....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12107

Wydanie: 12107

Spis treści

Reklama

Zamów abonament