Uwaga, prrrrraca!
Plakaty są najbardziej demokratycznym narzędziem przekazu artystycznego. Pandemia otworzyła nam oczy i skupiliśmy się na bieżących wyzwaniach: niepokoju o utrzymanie zatrudnienia, dobrobycie, pogodzeniu sfery rodzinnej z zawodową - mówi Michał Senk, dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II.
Materiał powstał we współpracy z Centrum Myśli Jana Pawła II
Plus Minus: Galerię na Skrzyżowaniach tworzy 11 plakatów, które zawisły na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie. Można je zobaczyć przy Dworcu Wileńskim, na rondzie Daszyńskiego, w Metrze Centrum. Dlaczego właśnie tam?
Zamierzaliśmy dotrzeć do ludzi pracujących w stolicy, często docierających do swoich firm i biur komunikacją miejską. Być może stojąc w korku czy przesiadając się na jakimś skrzyżowaniu, ktoś zatrzyma się na chwilę przy naszych plakatach. Chcieliśmy stworzyć uliczną galerię, która wyróżni się spośród krzyczących zewsząd reklam, szczególnie obecnych w przestrzeni miejskiej przed Bożym Narodzeniem. Zamiast haseł „Kupuj!", „Uwaga, rabat!" postawiliśmy na plakaty, które są najbardziej demokratycznym narzędziem przekazu artystycznego. Bo nie musimy mieć nie wiadomo jakich kompetencji, żeby zrozumieć zawarty w nich przekaz. Nikt nie musi stać przy plakacie i tłumaczyć nam genezy jego powstania, żeby do nas przemówił. Jest też druga strona medalu, bo nawet najprostszy plakat może nieść ze sobą ogromny ładunek treści, pobudzać w nas różne wspomnienia.
Które plakaty szczególnie zwróciły pańską uwagę?
Wśród prac są takie, które od razu mi się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta