Telewizyjne cookies, czyli profilowanie widzów pod reklamę
Obowiązująca od listopada 2021 roku nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji zezwala na stosowanie przez operatora w programie telewizyjnym technologii DAI tj. dynamiczną podmianę reklam, która daje możliwość kierowania pojedynczej reklamy na linearne transmisje na żywo i filmy na żądanie, docierając tym samym do użytkowników różnych urządzeń.
Po konwersji treści na wersję cyfrową DAI może dołączać do strumienia niestandardowe, kierowane reklamy wideo dostosowane do poszczególnych widzów. Nowelizacja zezwala także na dopasowanie telewizyjnych przekazów handlowych do odbiorcy oraz wprowadziła wydłużenie alokacji czasowej bloków reklamowych, a w godzinach 24.00-6.00 zniosła limity czasowe trwania reklam.
Dopasowanie telewizyjnych przekazów handlowych do odbiorcy
Rozwój technologiczny telewizji daje możliwości wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych takich jak reklama personalizowana. Dynamiczna podmiana reklam – „dynamic ad insertion” (DAI) w programie telewizyjnym to technologia reklam wideo po stronie serwera, która pozwala wyświetlać reklamy wideo w linearnych transmisjach na żywo i treściach wideo na żądanie. DAI łączy treści wideo i reklamy w jeden strumień, niezależny od strony internetowej i aplikacji, a systemy funkcjonujące po stronie operatora w zależności od zdefiniowanego profilu wyświetlają różne reklamy, dostosowane do preferencji widza.
Należy zwrócić uwagę, na to, że ustawodawca mocno akcentuje integralność programu jako usługi medialnej, która ma być rozpowszechniana w całości, w ustalonym przez nadawcę układzie. Programy i inne usługi medialne powinny być zazwyczaj rozpowszechniane bez skrótów, zmian lub przerw....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta