Kurierzy na drodze do neutralności
Ograniczanie emisji pochodzących z usług kurierskich jest poważnym wyzwaniem. Pandemia wywołała boom w branży. Szybki rozwój nie idzie jednak w parze z dążeniem do zmniejszania śladu węglowego. Najwyższy czas to zmienić.
Choć zakupy online wciąż stanowią stosunkowo niewielką część wszystkich zakupów detalicznych (poniżej 20 proc. w wielu krajach rozwiniętych), ich popularność dynamicznie wzrasta. Szczególnym punktem zwrotnym stał się wybuch pandemii Covid-19, który doprowadził do tego, że sprzedaż e-commerce wzrosła w ciągu pierwszego roku o 244,2 mld dol., czyli o 43 proc.
Z coraz większą powszechnością zakupów online wiąże się rosnąca liczba dostaw oraz zwrotów – jak podaje raport DPD z 2018 r., ok. 10 proc. klientów zwraca zamówienia.
Raport Światowego Forum Ekonomicznego z 2020 r. ostrzegał, że rozwój handlu elektronicznego prowadzi do gwałtownego wzrostu liczby pojazdów dostawczych, których do 2030 r. w największych miastach świata może przybyć nawet 36 proc., co z kolei przełożyłoby się nie tylko na większe korki uliczne, ale również wzrost emisji. Według tego samego raportu do końca dekady emisje z ruchu dostawczego mają wzrosnąć o 32 proc., a zagęszczenie ruchu ulicznego – o ponad 21 proc.
Giganci odpowiedzialni za emisje
Ograniczanie emisji pochodzących z usług kurierskich jest poważnym wyzwaniem, a zdecydowana większość gigantów tego sektora nie wkłada odpowiedniego wysiłku w dążenie do zmniejszania śladu węglowego swojej działalności. Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez grupę badawczą Stand.earth oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta