Sklepy kuszą promocjami. Ale to nie potrwa bez końca
Polacy wierzą, że dyskonty mimo stale rosnących cen wciąż oferują najkorzystniejsze zakupy. W efekcie na rynku trwa zażarta walka o klienta. Nie wszyscy będą mieli na to siły.
W pierwszym półroczu to właśnie dyskonty najsilniej zwiększyły liczbę promocji, było ich aż 15 proc. więcej niż na całym rynku handlowym. Na dodatek przybywało ich trzy razy szybciej niż wcześniej. To pokazuje, że mocno zmieniły się realia, a najsilniej radzą sobie z nimi właśnie sklepy dyskontowe, kontrolujące już 40 proc. zakupów FMCG w Polsce.
– Dyskonty mogą sprzedawać produkty po niskich cenach ze względu na wysoką efektywność – tłumaczy Marija Milasevic, starszy konsultant w Euromonitor International. – W związku z tym prognozuje się, że sklepy dyskontowe odnotują największy wzrost w kanałach spożywczych w Polsce: 4 proc. wzrostu rocznie w ujęciu ciągłym w ciągu najbliższych pięciu lat – dodaje.
Klient nie jest lojalny
Jak wskazują badania,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta