Pracownicy chcą się rozwijać, firmy nie spieszą z odpowiedzią
Niemal połowa Polaków wytyka swoim pracodawcom, że nigdy nie zapytali ich o potrzeby co do szkoleń i kursów.
Firma Randstad zapytała Polaków, czy organizacja, w której są zatrudnieni, dba o ich rozwój. Odpowiedzi okazały się zaskakujące i niestety raczej rozczarowujące. Nieco ponad połowa pracowników jest zadowolona z oferty pracodawcy w stopniu dużym lub średnim, co czwarty pytany uważa, że w małym stopniu, a aż 17 proc. ocenia, że firma nie dba o ich rozwój w ogóle.
Ważny rozwój
Jeszcze gorzej wygląda sytuacja pod względem rozpoznawania potrzeb pracowników przez przedsiębiorstwa. Okazuje się, że aż 46 proc. respondentów nigdy nie zostało o to zapytane, a kolejne 12 proc. – tylko raz w czasie całego okresu zatrudnienia. – To niepokojące wyniki, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że lepsze perspektywy rozwoju są jedną z głównych przyczyn, na równi z kwestią wynagrodzeń, zmiany miejsca zatrudnienia – zauważają eksperci Randstad.
– Pracownicy mówią wprost i potwierdzają to różne badania: nie będzie rozwoju, nie będzie szkoleń, to odejdziemy – komentuje Rafał Glogier-Osiński, ekspert rynku pracy, szef firmy LMC Polska. – Dlatego dziś tak ważne jest, by dbać o poczucie, że obecni i przyszli pracownicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta