Tanio. Za wszelką cenę
Sprzedaż marek własnych sieci handlowych rośnie szybciej niż cały rynek. Podbijają nowe kategorie produktów.
Polacy rocznie na podstawowe produkty spożywcze i chemiczne (FMCG) wydają blisko 190 mld zł, a 21 proc. tej kwoty to produkty pod markami własnymi sieci handlowych – wynika z badania Retail Index firmy NielsenIQ. To niemal 40 mld zł, a wydatki na takie towary rosną szybciej niż cały rynek. NielsenIQ podaje, że w ciągu 12 miesięcy kończących się w czerwcu 2022 r. wartość sprzedaży marek własnych rosła w tempie 10,7 proc. rok do roku, podczas gdy cały koszyk FMCG – o 8,4 proc.
Cel to oszczędności
Łatwo to wytłumaczyć obecną sytuacją ekonomiczną i wysokim wzrostem cen wielu podstawowych produktów. Marki własne są sporo tańsze od odpowiedników, w przeszłości nawet o 20–30 proc., ale teraz raczej trudno aż takich różnic cen oczekiwać.
– W wielu kategoriach cena marek własnych rośnie obecnie szybciej niż produktów markowych. Produkty marek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta