Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tanio. Za wszelką cenę

08 sierpnia 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Sprzedaż marek własnych sieci handlowych rośnie szybciej niż cały rynek. Podbijają nowe kategorie produktów.

Polacy rocznie na podstawowe produkty spożywcze i chemiczne (FMCG) wydają blisko 190 mld zł, a 21 proc. tej kwoty to produkty pod markami własnymi sieci handlowych – wynika z badania Retail Index firmy NielsenIQ. To niemal 40 mld zł, a wydatki na takie towary rosną szybciej niż cały rynek. NielsenIQ podaje, że w ciągu 12 miesięcy kończących się w czerwcu 2022 r. wartość sprzedaży marek własnych rosła w tempie 10,7 proc. rok do roku, podczas gdy cały koszyk FMCG – o 8,4 proc.

Cel to oszczędności

Łatwo to wytłumaczyć obecną sytuacją ekonomiczną i wysokim wzrostem cen wielu podstawowych produktów. Marki własne są sporo tańsze od odpowiedników, w przeszłości nawet o 20–30 proc., ale teraz raczej trudno aż takich różnic cen oczekiwać.

– W wielu kategoriach cena marek własnych rośnie obecnie szybciej niż produktów markowych. Produkty marek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12338

Wydanie: 12338

Spis treści

Reklama

Zamów abonament