Pracodawcy będą się mierzyć z niedoborem kompetencji
Prawie co trzecia firma odczuła w ciągu ostatniego roku braki potrzebnych umiejętności, które niemal w co dziesiątej ograniczały możliwości rozwoju.
Wcale nie kompetencje cyfrowe i IT, ale umiejętności inżynierskie i techniczne oraz sprzedażowe i marketingowe są teraz najtrudniejsze do pozyskania dla polskich firm – wynika z raportu Polskiego Forum HR, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Raport podsumowuje rezultaty ogólnopolskiego badania, które w sierpniu objęło ponad 700 pracodawców – różnej wielkości przedsiębiorstw z rozmaitych branż.
Niemal co trzeci z badanych odczuł w ciągu ostatniego roku braki kompetencji w swoich strukturach (przy czym w co dziesiątej firmie ograniczało to możliwości rozwoju), a wśród dużych pracodawców niedobory potrzebnych umiejętności dotknęły aż 40 proc. badanych. To oni też najczęściej (37 proc.) narzekają na problemy z pozyskaniem kompetencji technicznych i inżynieryjnych, które w tym roku awansowały na czoło listy deficytowych umiejętności.
Najczęściej problem niedoborów pracowników o odpowiednich umiejętnościach wskazywały przedsiębiorstwa z sektora transportu i logistyki oraz motoryzacji. Obie te branże mocno odczuły zarówno zaburzenia w łańcuchach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta