Strategia podatkowa – wyzwanie dla największych firm
Dla dużych podmiotów koniec roku może być trudniejszy niż dla pozostałych podatników.
Duzi przedsiębiorcy zobowiązani zostali do sporządzenia informacji o realizowanej strategii podatkowej. Mają na to czas do końca roku. W artykule analizujemy, kto jest do tego zobowiązany i jakie informacje należy upublicznić, aby sprostać nowym obowiązkom.
Dla kogo nowy obowiązek
Stosownie do obowiązującego od 1 stycznia 2021 r. art. 27c ustawy o CIT wybrane kategorie podatników są zobowiązane do sporządzania i opublikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej. Do wypełnienia wskazanego obowiązku zobowiązane są następujące podmioty:
1) podatkowe grupy kapitałowe, bez względu na wysokość osiągniętych przychodów, oraz
2) podatnicy inni niż podatkowe grupy kapitałowe, u których wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym przekroczyła równowartość 50 mln euro.
Tak określony zakres podatników (z pominięciem spółek nieruchomościowych) jest analogiczny do zakresu podmiotów, których dane podawane są do publicznej wiadomości przez ministra finansów stosownie do art. 27b ustawy o CIT.
Oceniając, czy podatnik spełnił warunek przychodowy (równowartość 50 mln euro), należy dokonać kalkulacji wartości przychodu w przeliczeniu na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego poprzedzającego rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta