Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ma być jak najtaniej. Za wszelką cenę

02 marca 2023 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
Inflacja szaleje, konsumenci zaś zmieniają podejście do zakupów
autor zdjęcia: Brandon Bell / Getty Images / AFP
źródło: Rzeczpospolita
Inflacja szaleje, konsumenci zaś zmieniają podejście do zakupów

Sieci na całym świecie głowią się nad tym, jak uniknąć podwyżek. Sięgają zarówno po marki własne, jak i mniejsze opakowania.

W Polsce sprzedaż marek własnych rośnie coraz szybciej z kwartału na kwartał. Z danych NielsenIQ wynika, że w ostatnim kwartale 2022 r. wzrost wyniósł 26,1 proc., po 24,2 proc. kwartał wcześniej.

Ostatni raz sprzedaż takich produktów rosła ponad 20 proc. dekadę temu – w 2012 r.

To efekt zmian w zachowaniach zakupowych: Polacy chcą kupować taniej, ale sklepy nie są w stanie oferować im bez końca tak wielkiej liczby towarów w promocjach. Ich udział w sprzedaży spada już od jakiegoś czasu, teraz to ponad 31 proc. Przed rokiem było to 34 proc. – Producenci mają dosyć ciągłych obniżek. Promocji będzie coraz mniej – mówi przedstawiciel jednej z większych sieci.

W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12510

Wydanie: 12510

Spis treści

Moje pieniądze

Zamów abonament