Ma być jak najtaniej. Za wszelką cenę
Sieci na całym świecie głowią się nad tym, jak uniknąć podwyżek. Sięgają zarówno po marki własne, jak i mniejsze opakowania.
W Polsce sprzedaż marek własnych rośnie coraz szybciej z kwartału na kwartał. Z danych NielsenIQ wynika, że w ostatnim kwartale 2022 r. wzrost wyniósł 26,1 proc., po 24,2 proc. kwartał wcześniej.
Ostatni raz sprzedaż takich produktów rosła ponad 20 proc. dekadę temu – w 2012 r.
To efekt zmian w zachowaniach zakupowych: Polacy chcą kupować taniej, ale sklepy nie są w stanie oferować im bez końca tak wielkiej liczby towarów w promocjach. Ich udział w sprzedaży spada już od jakiegoś czasu, teraz to ponad 31 proc. Przed rokiem było to 34 proc. – Producenci mają dosyć ciągłych obniżek. Promocji będzie coraz mniej – mówi przedstawiciel jednej z większych sieci.
W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta