Ekomodulacja myślenia w biznesie
Obecnie poruszamy się w triadzie: cena – jakość – zrównoważenie.
Model zrównoważonego biznesu (Sustainable bussines) to dwa równoważne elementy – niezależnie czy mówimy o małym, czy o dużym przedsiębiorcy. Po pierwsze sustainable – działanie w sposób odpowiedzialny z myślą o zasobach naturalnych i ochronie środowiska. Po drugie, nie mniej ważne, to przede wszystkim bussines – efektywne prowadzenie biznesu realizujące założone cele i przynoszące dochody. Wiemy już dzisiaj, że choć drugi element jest niezmienny od początku historii przedsiębiorczości, to dziś musimy dodać do niego ten pierwszy – bo przyszłość ludzi jako gatunku zależy od tego, czy podążymy drogą zmiany. Jest to ścieżka bez odwrotu.
Niestety, to działanie często wymagające trudnych decyzji, bowiem działanie w modelu zrównoważonym w branży FMCG przede wszystkim wymusza nowe myślenie o szeroko rozumianych surowcach. Do niedawna, upraszczając model, kluczowe były dwa czynniki: cena i jakość. Obecnie poruszamy się w triadzie: cena – jakość – zrównoważenie, przy czym ostatnie ramię triady zawiera w sobie pochodzenie surowca, jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta