Pasażer musi dostać to, co kupił
W 2013 r. położyliśmy na stole dokument zabezpieczający wszystkie prawa pasażerów. Nasza propozycja nie znalazła uznania ustawodawców – mówi Henrik Hololei, szef Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej.
Jeśli ktoś chce polecieć tego lata, to powinien już kupić bilety, bo potem będzie drożej?
Z tego, co wiem, to wiele osób na letnie wakacje już kupiło bilety, a linie lotnicze mówią, że dla nich to będzie wspaniałe lato. Niestety, bilety już podrożały.
Na co jeszcze trzeba się przygotować? Pasażerów spotkają niemiłe niespodzianki na lotniskach? A może w powietrzu, bo zrobi się tam tłoczno?
Niestety, niemiłe niespodzianki mogą się zdarzyć w całym lotniczym ekosystemie. Mamy świadomość, że np. jakiekolwiek zakłócenia w sortowni bagażu jednego z ważnych europejskich lotnisk będą miały wpływ na całą siatkę połączeń tego dnia. W tej sytuacji ważne jest, żeby wszyscy uczestnicy lotniczego ekosystemu blisko ze sobą współpracowali i starali się uniknąć zakłóceń, jakich byliśmy świadkiem ostatniego lata, kiedy było naprawdę trudno. Jestem przekonany, że dzisiaj linie lotnicze, lotniska i pasażerowie nie chcieliby powtórki z lata 2022.
Tak, sądzę, że wszyscy będą w tym roku lepiej przygotowani. Ale nie zapominajmy, że nadal odczuwamy efekty pandemii i rosyjskiej agresji na Ukrainę. Musimy pamiętać także, że cywilne linie lotnicze mają w Europie przestrzeń powietrzną pomniejszoną o 20 proc., bo trzeba ją było oddać samolotom wojskowym, a średnio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta