Zakupy przestały rosnąć
Mimo napływu ponad miliona Ukraińców ilość sprzedawanej w Polsce żywności urosła w ciągu roku zaledwie o 1 proc.
Wartość całego rynku FMCG w okresie od marca 2022 r. do lutego 2023 r. zwiększyła się o 16,6 proc., co jest efektem wzrostu cen – wynika z najnowszych danych NielsenIQ zebranych specjalnie dla „Rzeczpospolitej”.
W tym okresie Polacy na podstawowe produkty spożywcze oraz chemiczne wydali 254 mld zł, z czego 183,7 mld zł przypadło na żywność i napoje. Ta kategoria wartościowo urosła 17,7 proc., ale ilościowo jedynie 1,4 proc. Z kolei chemia w ujęciu ilościowym urosła 3,2 proc., a wartościowo 16,2 proc.
Inflacja demoluje rynek
– Jest ewidentne, że obserwowane wzrosty wynikają głównie ze wzrostu cen, wzrost ilościowy w wyżej wymienionej dynamice całego koszyka FMCG oscyluje na poziomie 4,1 proc. – mówi Michał Rudecki, dyrektor z NielsenIQ. – Jeśli popatrzymy na dynamikę na okresie styczeń–luty 2023 r. w porównaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
