Przyszłość motoryzacji jest przesądzona
Parlament Europejski przypieczętował przyszłość branży. Z takimi celami redukcji emisji CO2 dla nowych aut możemy liczyć tylko na elektromobilność.
W połowie lutego Parlament Europejski przegłosował nowe cele redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i pojazdów dostawczych. Przepisy zakładają znaczną redukcję emisji w 2030 r. i całkowitą w 2035 r.
Co prawda zatwierdzenie przepisów przez Radę Unii Europejskiej zostało opóźnione przez koalicję kilku państw, z Niemcami na czele – jednak tylko na kilka tygodni. Nasi zachodni sąsiedzi domagali się dopuszczenia do ruchu po 2035 r. samochodów zasilanych paliwami syntetycznymi. Finalnie 28 marca Rada przyjęła rozporządzenie, dodatkowo obligując Komisję Europejską do przedstawienia przepisów pozwalających na rejestrację samochodów zasilanych paliwami niepowodującymi emisji dwutlenku węgla.
Paliwo syntetyczne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta