Te kompetencje będą potrzebne we współpracy ze sztuczną inteligencją
Bez umiejętności krytycznego myślenia, oceny analitycznej, inteligencji emocjonalnej, a także solidnej wiedzy, nie tylko będzie trudno w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji, ale też znaleźć dobrze płatną pracę.
Jak sobie wyobrażamy przyszłość pracy wspieranej przez sztuczną inteligencję, a konkretnie generatywne platformy sztucznej inteligencji, w tym ChatGPT? Okazuje się, że zarówno pracownicy, jak i szefowie firm najczęściej liczą na to, że AI pozwoli oszczędzić czas i pomoże pracować mądrzej, bez informacyjnego przeładowania. Tak wynika z tegorocznej edycji badania The Work Trend Index firmy Microsoft, które w lutym i w marcu tego roku objęło 31 tys. etatowych i kontraktowych pracowników, w tym top menedżerów, w 31 krajach świata.
Szybka wysoka jakość
Określając bardziej dokładnie wizję swojej pracy w 2030 r., wskazywali, że z pomocą sztucznej inteligencji będzie można wykonać wysokiej jakości pracę w o połowę krótszym czasie i wybrać najlepsze sposoby wykorzystania swojej energii, tym bardziej że dzięki AI nie będzie już trzeba obciążać się niepotrzebnymi lub nieistotnymi informacjami.
Zarówno pracownicy, jak i ich szefowie liczą na to, że sztuczna inteligencja zwiększy efektywność pracy przy utrzymaniu albo nawet poprawie jej jakości. Jest jednak pewien warunek – trzeba umieć wykorzystać możliwości AI, a to będzie wymagało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta