Biznes w świecie wirtualnym
Już teraz należy się przygotowywać na świat w dobie internetu 3.0.
Czy dziś marka może funkcjonować bez umieszczania w swojej strategii rozwiązań Web3? Zapewne tak. Czy warto jednak zupełnie bezrefleksyjnie odłożyć ten temat i czekać, co przyniesie przyszłość? Zdecydowanie nie. Rozwój sztucznej inteligencji, który obserwujemy w ostatnich miesiącach, sugeruje, że eksperci mogą się mylić. Za mniej niż dekadę biznes w wirtualnych światach może nie być wart 700 miliardów dolarów, lecz znacznie więcej.
Internet się zmienia. Jeśli mieliśmy jeszcze niedawno wątpliwości, to dziś musimy porzucić myślenie, że wszystko będzie jak dawniej. Dla wielu niespodziewany wybuch możliwości sztucznej inteligencji, który obserwujemy od przełomu 2022 i 2023 roku, to zaskoczenie, dla innych konsekwencja lat pracy programistów i naukowców. Tak naprawdę zdziwić mógł nas tylko czas.
Nie odpowiemy dziś, czy to, co się dzieje, jest dobre, czy nie. Ważne jest bowiem co innego. Już teraz należy się przygotowywać na świat w dobie internetu 3.0, bo rozwój sztucznej inteligencji wprost wpłynie na przełom w wirtualnych światach.
Kto dziś kpi z Web3 i metaverse – jutro może zwijać biznes. Odważnie? A kto jeszcze dwa miesiące temu myślał, że SI pozwoli nam namalować obrazy, które można wieszać w galerii, czy „pstrykać” zdjęcia nagradzane w prestiżowych konkursach?
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta