Badanie rynku drogą dotarcia do klientów
Analiza zachowań konsumentów stanowi doskonałą bazę dla marketingowców.
Planowanie kampanii reklamowej, podobnie jak tworzenie biznesplanu, jest złożonym procesem. Działania ad hoc, bez przeprowadzania analiz, nie zbliżą nas do realizacji celów, a co gorsza – uniemożliwią uzyskanie satysfakcjonującego wskaźnika ROI. Na wstępie należy pamiętać o trzech kluczowych obszarach: odbiorcy, celu, kanałach komunikacji.
W przypadku odbiorcy planem minimum jest określenie grupy docelowej: do kogo mówimy, w jaki sposób, jakie są jego/jej preferencje, zachowania, ale także – jak postrzega nasz produkt na tle konkurencji. Obszar drugi – cel, każdorazowo zależny jest od potrzeb organizacji. Może zakładać budowanie świadomości marki, wprowadzenie nowego produktu na rynek, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta