Budowanie marki powinno być postrzegane jako przywilej, a nie koszt
Działania adresowane do przyszłych pracowników i wspierające proces rekrutacyjny – polegają głównie na kreowaniu wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy.
Mają m.in. pokazać, że praca w danej firmie to nie tylko zarobki, ale też na przykład prestiż. Mogą polegać na aktywnej promocji firmy na uczelniach, organizowaniu atrakcyjnych staży i praktyk dla studentów i absolwentów innych szkół.
Jak podkreślają specjaliści z firmy Commplace, ważne jest też uczestniczenie w życiu mediów społecznościowych czy choćby organizowaniu wydarzeń o pozytywnym społecznie wydźwięku. To także uczestnictwo w targach pracy i promocja misji firmy. Pokazywanie walorów zawodu, na przykład takich jak dodatkowe świadczenia socjalne, możliwość wcześniejszej emerytury czy elastyczny czas pracy i możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca. Istotne jest też, w jaki sposób poszukuje się pracowników – jak wyglądają ogłoszenia czy reklamy zachęcające do pracy w danej firmie.
Według 83 proc. przedsiębiorców przyciąganie i zatrzymywanie talentów to częste wyzwanie, z którym borykają się podczas swojej pracy. Jak podaje ICAN...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta