Dopiero praktyka pokaże, jak adwokat może się reklamować
Palestra w piątek zniosła ostatecznie zakaz reklamy, ale pozostawiła wiele jej ograniczeń – a to, co realnie wolno, pokaże działanie pionu dyscyplinarnego.
Po wielu miesiącach prac, badań i konsultacji Naczelna Rada Adwokacka przyjęła zmiany w kodeksie etyki dotyczące informowania przez adwokatów o swoich usługach. Wcześniej panował w tej kwestii zakaz (z pewnymi wyjątkami), teraz będzie ona co do zasady dopuszczalna, jednak z wieloma ograniczeniami.
Są one jednak na tyle ogólne, że nie wiadomo dokładnie, jakie działania informacyjne są dopuszczalne, a jakie nie.
– Teraz można kierować swoją ofertę bez pytania, czy dana osoba chce ją otrzymać – co wcześniej było zakazane – mówi adwokat Karol Pachnik. – Chodzi np. o proste...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta