Ceny polis idą w górę, ale to nie z ich powodu rosną długi klientów
Zadłużenie klientów wobec towarzystw ubezpieczeniowych rośnie. Okazuje się jednak, że główną przyczyną nie jest inflacja, lecz niewiedza i niefrasobliwość.
Największym wyzwaniem dla ubezpieczycieli są w tym roku inflacja i rosnące koszty oraz problemy z naprawami aut.
– Inflacja ma znaczny wpływ na konieczność urealniania wyceny usług w branży ubezpieczeniowej. Rosnące koszty pracy, drożejące podzespoły, a także zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw mogą powodować straty. Tylko same opóźnienia w dostawach części do aut doprowadzają do wydłużenia najmu pojazdów zastępczych nawet o kilka dni. To kosztuje ubezpieczycieli. Jeśli nałożyć na to zaległości klientów w opłacaniu składek, które wedle naszych danych wynoszą ponad 400 mln zł, widać, że sytuacja branży nie jest łatwa – mówi Adam Łącki, prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.
Długi firm i konsumentów
Jak wynika z danych KRD, do których dotarła „Rzeczpospolita”, zadłużenie klientów wobec towarzystw...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta