Polska jest dla nas źródłem talentów
Musieliśmy zdigitalizować nasz cały model biznesowy – mówi Angela Cretu, prezes firmy kosmetycznej Avon.
Czasy spowolnienia i kryzysów gospodarczych w przeszłości zwykle sprzyjały rozwojowi sprzedaży bezpośredniej, zwłaszcza na rynku urody, bo nie dość, że ludzie częściej szukali dodatkowego zarobku, to był jeszcze tzw. efekt szminki. Czy teraz również widać ten efekt?
Ostatnie raporty finansowe dużych graczy na rynku urody, w tym Avon, pokazują wzrost sektora. Odczuliśmy wprawdzie niewielkie spowolnienie sprzedaży zaraz po wybuchu pandemii, ale cztery kwartały 2022 r., a także pierwszy kwartał tego roku były dla większości firm kosmetycznych okresem bardzo przyzwoitego wzrostu. I nie był to wyłącznie efekt inflacji i zmian w polityce cenowej, bo zwiększyła się nie tylko wartość, ale i wielkość sprzedaży. Również globalne wyniki Avon za I kwartał tego roku pokazały wzrost przychodów ze sprzedaży kosmetyków, głównie w kategorii zapachów i kosmetyków do makijażu. Miała na to wpływ nasza najnowsza innowacja – pierwsza na świecie nawilżająca matowa szminka ze środkiem z kwasem hialuronowym. Widzimy więc, że także w czasach gospodarczego spowolnienia i rosnących kosztów życia marki, które są na tyle elastyczne, by zadbać o innowacyjną i dostępną cenowo ofertę, nadal rosną.
Czy na te dobre wyniki ma też wpływ kanał sprzedaży? Czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta