Zysk z odzysku: oszczędności, ekologia, zdrowie
Oddawanie do recyklingu zużytych opakowań po napojach weszło konsumentom w nawyk na każdym z badanych europejskich rynków – wynika z badania, w którym wzięli udział konsumenci ze Słowacji, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii, Niemiec i Holandii.
Cztery główne powody, dla których Europejczycy chętnie angażują się w system kaucyjny, to – po pierwsze – wartość kaucji. 76 proc. respondentów wskazało ją jako główny powód zwrotu pustych butelek i puszek. Na drugim miejscu znalazła się troska o środowisko (59 proc.), na kolejnym – chęć dbania o porządek w domu (44 proc.). Ostatnim z powodów działania konsumentów, na który oddało głos 42 proc. badanych, była czystość i zmniejszenie ilości śmieci w miejscach publicznych. Warto jednak wspomnieć o dwóch krajach, w których zdecydowanie przodowały argumenty środowiskowe – na to wskazywali najczęściej Szwedzi oraz Słowacy.
Aby zrozumieć, jak konsumenci angażują się w systemy zwrotu kaucji, w badaniu zwrócono uwagę na cztery obszary: wybór miejsca do oddania opakowań, wykorzystanie zwracanej kaucji, częstotliwość oraz liczbę oddawanych opakowań.
Oczekiwania konsumentów wobec sprzedawców detalicznych i dostawców rozwiązań recyklingowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta