Firmy wdrażają AI, ale nie mają spójnej strategii
Czy sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje sprzedaż i obsługę klienta?
Już 70 proc. organizacji deklaruje, że planuje, projektuje lub wdraża transformacje dot. danych i AI, ale jednocześnie większość nie posiada w tym obszarze spójnej wizji i strategii – wynika z analiz międzynarodowej firmy doradztwa strategicznego Kearney. Mimo to, według szacunków, w kolejnym roku już jedna piąta pracowników będzie opierała wyniki swojej pracy na sztucznej inteligencji, co znacząco zmieni sprzedaż i obsługę klienta. Warto postawić na AI, chociaż nie zawsze jest to łatwe. Jakie są największe trudności we wdrażaniu nowej technologii, jak je pokonać oraz w których obszarach sztuczna inteligencja może zmienić najwięcej?
Publiczne wdrożenie ChatuGPT przez OpenAI sprawiło, że sztuczna inteligencja przyciągnęła uwagę wielu firm, a szczególnie działów sprzedaży i obsługi klienta. To właśnie one mogą najwięcej zyskać na zastosowaniu tej technologii, m.in. zwiększyć precyzję analiz czy skrócić czas działania. Z szacunków Kearney wynika, że różnica w zyskowności między pionierami, którzy jako pierwsi wykorzystują AI w sprzedaży i obsłudze klienta, a maruderami – niechętnie wdrażającymi zmiany związane ze sztuczną inteligencją, potencjalnie będzie wynosić aż 81 proc. To zdecydowanie zachęca do podejmowania działań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta