Ile stracimy na darmowych autostradach
Zniesienie poboru opłat jest wyrazem systemowego sprzeciwu całej klasy politycznej, blokującej kluczową zasadę „użytkownik (i zanieczyszczający) płaci”.
Od 1 lipca br. kierowcy aut osobowych nie płacą za przejazd dwoma odcinkami autostrad zarządzanymi przez GDDKiA: Stryków–Konin (100 km) i Wrocław–Gliwice (150 km). Ustawę uchwalono w tempie iście autostradowym: od ogłoszenia pomysłu 14 maja na konwencji partii rządzącej, poprzez niemal jednogłośne głosowania sejmowe i senackie, do podpisu prezydenta minęło raptem 40 dni.
Z milionów miliardy
Patrząc z perspektywy otwartych już bramek, warto się zastanowić, ile na całej operacji stracimy. Początkowo koszt zwolnienia z opłat samochodów osobowych na 250 km tras oszacowano na 230 mln zł w ciągu 10 lat. Ale to nie koniec rachunku, bo szybko się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta