Wreszcie ruszają posezonowe wyprzedaże
Dzień później niż na świecie także w Polsce rusza sezon przecen w sklepach. Oczekujący wielkich rabatów mogą się jednak rozczarować.
Dla handlu był to kolejny trudny rok, a rosnące koszty – i w efekcie wyższe ceny – były problemem w zasadzie na całym świecie. Wszystko to przełożyło się na ograniczanie konsumpcji, co widać było także na największych rynkach. Branżowa organizacja amerykańskich sieci handlowych National Retail Federation prognozuje, że w 2023 r. amerykański rynek urośnie w ujęciu wartościowym jedynie 4–6 proc., co jest najgorszym wynikiem od 2019 r.
Co więcej, prognozowany wzrost nie jest wcale wynikiem wyższego popytu, lecz rosnących cen, ponieważ generalnie konsumenci wydatki ograniczają. W sezonie świątecznym wzrost ma wynieść jedynie ok. 3–4 proc.
Obniżki to za mało
W Australii wydatki w okresie od drugiego dnia świąt do 31 grudnia mają wynieść około 9 mld dol., w tym 3 mld dol. tylko w drugi dzień świąt – twierdzą sprzedawcy detaliczni poprzez swoją organizację. Największy wzrost prawdopodobnie odnotują domy towarowe, choć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta