Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklepy nie zawalczą zbytnio o klienta

27 grudnia 2023 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
Polacy uwielbiają kupowanie w promocjach. Mimo tego sieci handlowe znacząco zmniejszają liczbę takich specjalnych ofert
autor zdjęcia: AdobeStock
źródło: Rzeczpospolita
Polacy uwielbiają kupowanie w promocjach. Mimo tego sieci handlowe znacząco zmniejszają liczbę takich specjalnych ofert

Po trzech kwartałach liczba promocji w sklepach spadła o niemal 15 proc. Zdaniem analityków całoroczny wynik może być na podobnym poziomie, a Polacy – choć aktywnie szukają okazji – mogą mieć mniej szans na zakupy po niskiej cenie.

Z badania UCE Research oraz agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. sieci handlowe zorganizowały o 14,7 proc. mniej promocji niż w tym okresie 2022 r. Firmy przeanalizowały w sumie niemal 11 tys. gazetek handlowych z promocjami. W materiałach sprawdzonych na potrzeby tej analizy znalazło się przeszło 1,7 mln promocji w najróżniejszych sklepach – nie tylko spożywczych, ale także budowlanych, aptekach czy z elektroniką.

Sporo mniej obniżek

Z perspektywy konsumentów dane są niepokojące, ponieważ ogółem Polacy są dość mocno przyzwyczajeni do promocji. Udział korzystających z tego typu akcji utrzymuje się na poziomie przekraczającym 70 proc.

– W poszukiwaniu promocji 53 proc. regularnie przeczesuje gazetki handlowe, a 52 proc. korzysta z aplikacji sklepowych. Z kolei 36 proc. konsumentów szuka sklepów z niższymi cenami, a 34 proc. kupuje tańszy zamiennik wcześniej kupowanego produktu, co jeszcze bardziej nasila konkurencję między markami – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12758

Wydanie: 12758

Spis treści
Zamów abonament