Sklepy nie zawalczą zbytnio o klienta
Po trzech kwartałach liczba promocji w sklepach spadła o niemal 15 proc. Zdaniem analityków całoroczny wynik może być na podobnym poziomie, a Polacy – choć aktywnie szukają okazji – mogą mieć mniej szans na zakupy po niskiej cenie.
Z badania UCE Research oraz agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. sieci handlowe zorganizowały o 14,7 proc. mniej promocji niż w tym okresie 2022 r. Firmy przeanalizowały w sumie niemal 11 tys. gazetek handlowych z promocjami. W materiałach sprawdzonych na potrzeby tej analizy znalazło się przeszło 1,7 mln promocji w najróżniejszych sklepach – nie tylko spożywczych, ale także budowlanych, aptekach czy z elektroniką.
Sporo mniej obniżek
Z perspektywy konsumentów dane są niepokojące, ponieważ ogółem Polacy są dość mocno przyzwyczajeni do promocji. Udział korzystających z tego typu akcji utrzymuje się na poziomie przekraczającym 70 proc.
– W poszukiwaniu promocji 53 proc. regularnie przeczesuje gazetki handlowe, a 52 proc. korzysta z aplikacji sklepowych. Z kolei 36 proc. konsumentów szuka sklepów z niższymi cenami, a 34 proc. kupuje tańszy zamiennik wcześniej kupowanego produktu, co jeszcze bardziej nasila konkurencję między markami – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta