Dwie dekady przemiany Katowic
„Wyróżniaj się albo zgiń” to nie tylko tytuł inspirującej książki autorstwa Jacka Trouta, lecz także jedna z fundamentalnych zasad marketingu konsumenckiego, ale także samorządowego.
Miasta od początku istnienia zawsze rywalizowały ze sobą w wielu obszarach. Tak dzieje się także dziś i to na każdym poziomie – globalnym, regionalnym i lokalnym. Samorządowcy konkurują w zakresie przyciągania nowych mieszkańców, inwestorów, pozyskiwania środków unijnych oraz wydarzeń przykuwających ogólnokrajową czy globalną publikę. Takie działania mają trzy zasadnicze cele.
– Po pierwsze, jest to trwałe podnoszenie jakości życia w mieście m.in. poprzez zwiększoną podaż atrakcyjnych miejsc pracy, budowę nowych mieszkań czy też rozwój oferty branży przemysłu czasu wolnego.
Po drugie, prowadząc takie działania jako samorządowcy, zmierzamy do długofalowego zwiększania dochodów budżetowych, których źródłem są m.in. udział w podatkach PIT, CIT czy też podatki od nieruchomości. Trzecim celem jest natomiast wzmacnianie wartości wizerunkowej miasta i możliwość wyróżnienia się na tle innych, bo w dzisiejszym świecie nie ma miejsca na szarzyznę i przeciętność – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Sukcesywne budowanie pozytywnego wizerunku umożliwia gminom wykorzystywanie efektu kuli śnieżnej. Widzimy to w Katowicach, gdzie nowi inwestorzy oraz realizacja dużych eventów wykreowały popyt na nowe miejsca hotelowe i powierzchnię biurową.
W ostatnich kilku latach Katowice stały się jednym z najważniejszych ośrodków w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta