Jak skuteczne budować przewagę konkurencyjną
Każdy przedsiębiorca dąży do sukcesu w swojej działalności. Jedną z dróg jest sięgnięcie po sprawdzone w realiach rynku know-how, czyli model franczyzowy.
Marzeniem wielu osób, które myślą o własnej firmie, jest świetny, unikatowy i skuteczny pomysł na biznes, który „chwyci” i okaże się rynkowym sukcesem. Rzeczywiście niektórym to się udaje.
Codzienne wyzwania
Jednak w praktyce działalność to codzienne zmagania z mnóstwem wyzwań, i to nie tylko czysto biznesowych, ale także związanych z poruszaniem się po gąszczu nieustannie zmieniających się najróżniejszych przepisów, rozporządzeń i wytycznych, również po stronie fiskalnej.
W praktyce to także nieprzerwana współpraca z kooperantami czy dostawcami, spotkania i prezentacje oferty – bez żadnej gwarancji, że przyniosą pożądany efekt biznesowy w postaci zamówienia towaru czy usługi – a na koniec miesiąca do zapłacenia rachunki i płace pracowników.
Kiedy się udaje, pojawia się satysfakcja ze słusznego zamysłu i odniesionego sukcesu. Ale nie każdy pomysł na biznes jest skuteczny i często ta wymarzona działalność sprowadza się do otwarcia sklepu czy punktu gastronomicznego, czyli wejścia w najbardziej konkurencyjne obszary rynku.
Sprawdzona recepta
Inną możliwością na zrealizowanie marzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta