Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniej badanych chce oszczędzać na Wielkanocy

21 marca 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz

Co prawda oszczędności deklaruje niemal co drugi, ale wynik jest sporo niższy – bo aż 20 pkt proc. – niż przed rokiem. Dla handlu to dobre wiadomości.

47,5 proc. odpowiada twierdząco na pytanie, czy w tym roku zamierza ograniczyć wydatki na zakupy wielkanocne względem tych sprzed roku. To wysoki wynik, ale przed rokiem takiej samej odpowiedzi udzieliło 67,7 proc. zatem zmiana jest poważna – wynika z badania UCE Research i Grupy Blix.

– Obniżony poziom inflacji o prawie 10 pkt proc. może być kluczowym czynnikiem, który wpłynął na planowane wydatki. Gdy inflacja jest niższa, ceny produktów i usług względem poprzedniego roku nie rosną tak szybko, co sprawia, że konsumentom łatwiej jest utrzymać swoje wydatki na stabilnym poziomie – mówi Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix. – Po drugie to efekt wzrostu płacy minimalnej o 17,7 proc. i świadczeń socjalnych – dodaje.

W efekcie osoby o niższych dochodach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12829

Wydanie: 12829

Spis treści

Reklama

Zamów abonament