Diesel wciąż dominuje nad Wisłą
Choć w innych krajach Europy można zauważyć wzrost zainteresowania pojazdami elektrycznymi, Polacy wciąż najchętniej decydują się na zakup aut z silnikiem Diesla. Autorzy kampanii StopDiesel.pl ostrzegają, że opłacalność tego wyboru jest jedynie pozorna.
Najnowszy raport Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT) wykazał, że na europejskim rynku przybywa w pełni elektrycznych ciężarówek i autobusów. W ubiegłym roku sprzedano w Europie 11 000 zeroemisyjnych pojazdów ciężkich, czyli ponaddwukrotnie więcej niż rok wcześniej.
Po ulicach Luksemburga, Irlandii oraz Danii jeździły w ubiegłym roku jedynie elektryczne autobusy, co pozwoliło ograniczyć narażenie mieszkańców tych krajów na szkodliwe spaliny. Choć Polska eksportuje coraz więcej zeroemisyjnych pojazdów na rynek europejski, liczba elektrycznych autobusów na rodzimych drogach zdecydowanie nie plasuje nas wśród liderów.
Efekt fascynacji
Według danych EV Volumes w 2023 roku w Europie zarejestrowano nieco ponad 3 miliony pasażerskich samochodów elektrycznych typu plug-in, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce jednak, mimo wzrostu udziału...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta