Sztuczna inteligencja wesprze budowanie relacji
Konkurencja między bankami będzie się rozgrywała bardziej na ekranie smartfona niż w innych, tradycyjnych dziedzinach, jak było do tej pory – mówi Adam Ocharski, dyrektor obszaru Business Intelligence w Santander Bank Polska.
Jak sztuczna inteligencja wpłynie na sektor bankowy? To będzie ewolucja czy rewolucja?
Ewolucja. Sztuczna inteligencja jest narzędziem, z którego korzystamy od dłuższego czasu, by poprawiać jakość naszych usług, by lepiej zarządzać ryzykiem oraz by usprawniać procedury bezpieczeństwa.
Patrząc z punktu widzenia klienta, co w najbliższych pięciu latach zmieni sztuczna inteligencja w jego relacjach z bankiem?
Zacznijmy od tego, jakie są podstawowe potrzeby klientów w relacji z bankiem. Pierwsza to potrzeba bezpiecznego miejsca, w którym klient przechowuje swoje pieniądze i zarządza nimi. Druga: jak ma za dużo pieniędzy, to chciałby je gdzieś zainwestować, jak ma za mało, to chciałby je pożyczyć na cywilizowanych warunkach. Do tego typu procesów sztuczna inteligencja z punktu widzenia klienta właściwie może być niezauważalna. Bardzo dużo rzeczy dzieje się pod spodem, to znaczy klient się loguje do aplikacji i bankowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta