Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuczna inteligencja wesprze budowanie relacji

13 czerwca 2024 | Ekonomia i rynek | Cezary Szymanek
autor zdjęcia: rp.pl
źródło: Rzeczpospolita

Konkurencja między bankami będzie się rozgrywała bardziej na ekranie smartfona niż w innych, tradycyjnych dziedzinach, jak było do tej pory – mówi Adam Ocharski, dyrektor obszaru Business Intelligence w Santander Bank Polska.

Jak sztuczna inteligencja wpłynie na sektor bankowy? To będzie ewolucja czy rewolucja?

Ewolucja. Sztuczna inteligencja jest narzędziem, z którego korzystamy od dłuższego czasu, by poprawiać jakość naszych usług, by lepiej zarządzać ryzykiem oraz by usprawniać procedury bezpieczeństwa.

Patrząc z punktu widzenia klienta, co w najbliższych pięciu latach zmieni sztuczna inteligencja w jego relacjach z bankiem?

Zacznijmy od tego, jakie są podstawowe potrzeby klientów w relacji z bankiem. Pierwsza to potrzeba bezpiecznego miejsca, w którym klient przechowuje swoje pieniądze i zarządza nimi. Druga: jak ma za dużo pieniędzy, to chciałby je gdzieś zainwestować, jak ma za mało, to chciałby je pożyczyć na cywilizowanych warunkach. Do tego typu procesów sztuczna inteligencja z punktu widzenia klienta właściwie może być niezauważalna. Bardzo dużo rzeczy dzieje się pod spodem, to znaczy klient się loguje do aplikacji i bankowe...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12897

Wydanie: 12897

Spis treści

Reklama

Zamów abonament