Polacy mają zaległe rachunki na miliard złotych
Ponad 200 tys. osób i firm zalega łącznie operatorom prawie 1 mld zł opłat za telefon i internet. Dobra wiadomość jest taka, że długi zmniejszają się.
Są nowe dane z Krajowego Rejestru Długów (KRD BIG) na temat zadłużenia polskich konsumentów i firm wobec operatorów telekomunikacyjnych. „Rzeczpospolita” opisuje je jako pierwsza. Według stanu na koniec maja br. w spisie KRD BIG z opłatami za telefon i internet zalega obecnie w sumie 232 tys. podmiotów, z czego 83 proc. to konsumenci. Łączna wysokość tzw. złych długów zarejestrowanych w KRD BIG to zaś około 950 mln zł.
Zaległości konsumentów w opłatach opiewają na 571 mln zł, czyli 60 proc. całej zaległej kwoty, którą potencjalnie mogliby odzyskać operatorzy. Na ile jest to realne – trudno jednoznacznie wskazać.
Opłaty za telefon nie są priorytetem
Adam Łącki, prezes KRD BIG, wskazuje, że badanie, które jego firma zleciła pod koniec ub.r., dowodzi, że terminowe regulowanie rachunków za telefon i internet nie jest priorytetem konsumentów, choć wydawałoby się, że są to usługi pierwszej potrzeby. Wykazało to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta