Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
„Zrównoważony biznes” przestał być tylko modnym hasłem, a stał się koniecznością, którą determinują zmiany prawne, oczekiwania społeczne i realne korzyści finansowe. Zmiany te wpływają na prowadzenie biznesu i raportowanie firm.
Zrównoważony biznes to taki, który w swojej działalności uwzględnia równowagę między zyskami ekonomicznymi a wpływem na środowisko i społeczeństwo. Oznacza to, że firmy starają się minimalizować negatywne oddziaływanie na planetę, jednocześnie dbając o dobro swoich pracowników i społeczności, w których funkcjonują. To podejście staje się coraz bardziej powszechne, gdyż nie tylko odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów, ale także przynosi wymierne korzyści finansowe.
O ile kiedyś podyktowane było to z reguły dbałością o wizerunek, o tyle dziś wykracza już daleko poza ten cel. Unijna legislacja, a w ślad za tym prawo poszczególnych krajów członkowskich, szczegółowo określa wymagania względem przedsiębiorców w tym zakresie. Nie jest to już wyłącznie kwestia mody, dobrej woli czy przekonań osób prowadzących firmy, ale obowiązkowy element strategii korporacyjnych.
Zrównoważony biznes ma wpisywać się w proces transformacji gospodarki, tak by stała się ona niskoemisyjna. Ograniczanie emisji dotyka wszystkie sektory gospodarki, nie tylko energetyki i przemysłu, ale też transportu, budownictwa, a nawet rolnictwa. Unia Europejska jasno wskazała, że chce być neutralna emisyjnie do 2050 roku. Opisała, w jaki sposób chce do tego celu dojść....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta