Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Coraz luźniej na targu

19 lipca 2024 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

W pierwszym półroczu 2024 r. liczba firm sprzedających na targowiskach spadła o 4 tys. To efekt m.in. ekspansji dyskontów i oferty internetu.

Na polskich bazarach w pierwszym półroczu zamknęło się prawie 800 punktów detalicznej sprzedaży. Do tego około 3,2 tys. firm zdecydowało się zawiesić działalność – wynika z danych Dun & Bradstreet, przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej”.

– Najszybciej zamykają się punkty sprzedaży obuwia, odzieży, tekstyliów i żywności – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet. – Handel trzyma się tylko za sprawą silnej lojalności okolicznych mieszkańców – dodaje. Powód zamknięć to koszty prowadzenia działalności oraz silna konkurencja internetu i dyskontów.

To już stały trend. W ostatnich 16 latach z polskiego rynku zniknęło niemal 75 tys. detalicznych sprzedawców na targach i bazarach.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12928

Wydanie: 12928

Spis treści

Reklama

Zamów abonament