Design thinking usprawnia wdrożenie sztucznej inteligencji
Wykorzystanie design thinking w projektach związanych z wdrożeniem sztucznej inteligencji pozwala realizować je szybciej, mniejszym kosztem, a także precyzyjniej dostosować rozwiązania do potrzeb i oczekiwań użytkowników.
Sztuczna inteligencja jest w tej chwili jedną z najszybciej rozwijających się technologii. Według Statista rynek AI (Artificial Intelligence) jest w 2024 roku wart 184 mld USD, co stanowi skok o niemal 50 mld USD w porównaniu z rokiem 2023.
Z różnych rozwiązań z obszaru AI korzystają organizacje ze wszystkich sektorów. Jest to skomplikowana technologia i jej wdrożenia nie należą do najłatwiejszych, zajmują dużo czasu i wymagają sporych inwestycji. Firmy, które planują wdrożenia AI, często wychodzą z założenia, że ogromna ilość danych, na których będą trenowane modele LLMs – Large Language Models (będące fundamentem sztucznej inteligencji) oraz mocne komputery wystarczą, by tworzone rozwiązanie poradziło sobie z dowolnym problemem. Jednak same dane służące do szkolenia modeli nie są w stanie spowodować, że narzędzie AI będzie przydatne i wygodne dla osób, które będą go na co dzień używać.
Co zatem zrobić, aby nie wydłużając nadmiernie procesu projektowania, stworzyć narzędzie, które będzie doskonale dopasowane do potrzeb organizacji? Taki cel można osiągnąć dzięki wykorzystaniu w projektach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta