Co czwarta „małpka” znika z półki do południa
Skandal z alkotubkami przypomina o problemie „małpek”. A ten rynek, mimo spadków, nadal jest wart 6 mld zł, czyli 12 proc. całego rynku alkoholi.
Alkotubki wywołały ogromny skandal. W błyskawicznym tempie zniknęły ze sklepów i przy okazji przypomniały o problemie alkoholi w małych opakowaniach. A te mają się nieźle, bo ich sprzedaż w ciągu ostatniego roku przekroczyła 6 mld zł, czyli 12 proc. wartości rynku alkoholi. Jedna czwarta „małpek” jest sprzedawana do południa.
W małym formacie
Afera z tubkami przypominającymi musy owocowe dla dzieci zaszkodziła nie tylko producentowi, firmie OLV, ale i sieci PoloMarket, która je sprzedawała, a potem, dla ratowania wizerunku, cały zysk z nich musiała przeznaczyć dla powodzian. Przywróciła też dyskusję o nadmiernie łatwym dostępie do alkoholu w Polsce, a także o tym, że alkohol można sprzedawać w przeróżnych formatach – dodatkowo zwiększających atrakcyjność napojów wyskokowych – kryształowych globusów, porcelanowych karabinów itd.
„Małpki”, czyli mocne alkohole, często słodkie, podbiły szturmem polskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta