Co trzeba zrobić przed sporządzeniem sprawozdania finansowego
Kierownik jednostki powinien ocenić jej zdolności do kontynuacji działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy, a więc rozważyć czy aktywa i pasywa wykazywane w księgach dają możliwość uzyskania korzyści ekonomicznych.
Przed sporządzeniem sprawozdania finansowego przedsiębiorstwo musi wykonać szereg kroków, aby zapewnić, że raport jest kompletny, dokładny i zgodny z obowiązującymi przepisami oraz standardami rachunkowości. Głównym obowiązkiem, jaki stoi przed kierownikiem jednostki przed sporządzeniem sprawozdania finansowego, jest dokonanie oceny zdolności jednostki do kontynuacji prowadzenia działalności. Gdy jednostka zakłada kontynuację działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy, oznacza to, że aktywa i pasywa wykazywane w księgach rachunkowych dają możliwość uzyskania korzyści ekonomicznych.
Występowanie znaczącej niepewności co do zdolności jednostki do kontynuacji działalności nie jest wystarczającym powodem do odstąpienia od sporządzania sprawozdań finansowych przy założeniu kontynuacji działalności. Jednostka stosuje założenie o kontynuacji działalności, dopóki nie staje się pewne, że nie będzie kontynuowała działalności w dającej się przewidzieć przyszłości obejmującej okres nie krótszy niż jeden rok od dnia bilansowego. Rozważenie przyszłości jednostki od dnia bilansowego przez okres 12 miesięcy jest wymogiem minimalnym. Jednostka nie może na przykład sporządzić sprawozdania finansowego przy założeniu kontynuacji działalności, jeżeli do daty zatwierdzenia sprawozdania finansowego została podjęta wiążąca decyzja o zaprzestaniu prowadzenia działalności w okresie 18 miesięcy od dnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta