Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chcesz się reklamować? Zrób to na meczu, będzie ulga w PIT

05 listopada 2024 | Prawo co dnia | Przemysław Wojtasik

Przedsiębiorca sponsorujący klub sportowy może zaliczyć wydatki do kosztów, a następnie odliczyć ich połowę od dochodu. Pod warunkiem że klub go promuje.

Reklama podczas meczów pozwala dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, w sportowym środowisku można też nawiązać kontakty biznesowe, przekłada się to na przychody z działalności – tak argumentuje przedsiębiorca, który sponsoruje klub i chce skorzystać z podatkowej ulgi. Z najnowszej interpretacji fiskusa wynika, że ma do niej prawo.

Chodzi o tzw. ulgę na sponsoring, którą wprowadził Polski Ład. Od 1 stycznia 2022 r. firmy, które sponsorują sport, naukę, szkolnictwo wyższe bądź kulturę, oprócz rozliczenia wydatków w podatkowych kosztach mogą odliczyć ich połowę od dochodu. Z tego bonusu korzystają przedsiębiorcy płacący PIT według skali i podatek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13019

Wydanie: 13019

Spis treści
Zamów abonament