Chcesz się reklamować? Zrób to na meczu, będzie ulga w PIT
Przedsiębiorca sponsorujący klub sportowy może zaliczyć wydatki do kosztów, a następnie odliczyć ich połowę od dochodu. Pod warunkiem że klub go promuje.
Reklama podczas meczów pozwala dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, w sportowym środowisku można też nawiązać kontakty biznesowe, przekłada się to na przychody z działalności – tak argumentuje przedsiębiorca, który sponsoruje klub i chce skorzystać z podatkowej ulgi. Z najnowszej interpretacji fiskusa wynika, że ma do niej prawo.
Chodzi o tzw. ulgę na sponsoring, którą wprowadził Polski Ład. Od 1 stycznia 2022 r. firmy, które sponsorują sport, naukę, szkolnictwo wyższe bądź kulturę, oprócz rozliczenia wydatków w podatkowych kosztach mogą odliczyć ich połowę od dochodu. Z tego bonusu korzystają przedsiębiorcy płacący PIT według skali i podatek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta