Sklepów internetowych niedługo będzie więcej niż spożywczaków
E-sprzedawców jest już w Polsce ponad 72 tys. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba wzrosła o 6,5 tys. I nic nie wskazuje, by taki trend miał się zmienić.
Mimo utrzymującego się od lat wzrostu liczby sklepów internetowych w 2024 r. przybyło ich znowu o ok. 10 proc. – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
– W rok rynek wzbogacił się o ponad 6,5 tys. sklepów, co pozwoliło na przekroczenie bariery ponad 72 tys. sklepów internetowych. Jednocześnie pierwszy raz od 2016 r. zanotowano rok do roku spadek liczby zawieszonych działalności w polskiej branży e-commerce – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. – Wiele wskazuje na to, że do końca bieżącej dekady liczba aktywnie działających sklepów internetowych w Polsce może sięgnąć 100 tys., co będzie odpowiadało ilości wszystkich zarejestrowanych sklepów spożywczych w Polsce wraz z warzywniakami, sklepami mięsnymi i rybnymi razem wziętymi – dodaje. Liczba placówek spożywczych bowiem systematycznie spada, co roku znika ich przynajmniej po kilkaset. Dane Dun & Bradstreet Poland wskazują również, że w 2024 r. Polacy zawiesili działalność 6,8 tys. sklepów – liczba wysoka, ale w porównaniu z końcem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta